Російський флот отримав повноцінний нокаут

“Флот отримав повноцінний нокаут”, – Росія не змогла налагодити виробництво турбін для кораблів ВМФ натомість українським.

Росія не може налагодити випуск військових кораблів для своїх ВМФ після, того як через війну Україна припинила поставки країні-агресору турбін. Таким чином, через припинення поставок українських турбін було зупинено виробництво нових фрегатів проектів 11356 ( “Буревісник”) і 22350.

Спроба запустити замість виробництва малих ракетних кораблів-корветів (МРК) “Каракурт” (проект 22800) виявилася безуспішною через неможливість провести в Росії головні енергетичні установки (ГЕУ) з дизелями М507.
Про це йдеться в статті “Зірка”, що зірвалася і падає “Каракурти” застигли в очікуванні дизелів “Максима Климова, опублікованій в Військово-промисловому кур’єрі.

“Коли в 2014 році стало ясно, що українських турбін, а відповідно і нових фрегатів проектів 11356 і 22350 ВМФ найближчим часом не отримає, флот екстрено запустив у виробництво новий малий ракетний корабель-корвет (МРК)” Каракурт “. Проект 22800 майже став великим успіхом вітчизняних кораблів.

Створений за всі три роки, головний “Каракурт” міг би вийти за випробування і бути прийнятим ВМФ ще в 2017-му. А сьогодні в строю було б вже кілька таких МРК. Однак кораблі і флот отримали повноцінний нокаут, причому немає від зарубіжних постачальників, а від своїх колег – не були вчасно поставлені головні енергетичні установки (ГЕУ) з вітчизняними дизелями М507 (дизелі серії М507 – розробка більш ніж півстолітньої давності. – Ред.), за які у відповіді ПАТ “Зірка”. Не дивлячись на заяви екс-голови ради директорів ” зірки “про готовність і здатність виконати великий контракт.

“Зірка” не тільки зірвала терміни поставки ГЕУ на головний МРК проекту 22800, а й взагалі не змогла забезпечити виробництво установок більш ніж для одного корабля на рік. Вже побудовані кораблі стали біля добудовних набережних в очікуванні дизелів. Для виправлення ситуації ставилося питання оснащення “Каракурт” китайськими дизелями, проте неминуче зниження ТТХ кораблів виключило це рішення.

Тим більше що Міноборони вже перерахувало “Зірці” гроші за ГСУ. Почалися розмови про те, що необхідне обладнання зможе виробляти Кингисеппский машзавод, який раніше спеціалізувався на ремонті суднових дизелів. Однак виробництво з нуля – принципово інший рівень складності. І поки що жоден новий дизель М507 з Кінгісеппського заводу ще не вийшов. Відповідно вже побудовані МРК приречені на тривалий відстій у добудовних набережних, а заводи змушені нести великі фінансові втрати через кредитну навантаження по контактам з “Каракурт”.

Єдино можлива сьогодні рішення – використання вживаних дизелів з кораблів бойового складу з їх ремонтом на Кінгіспеппском машзаводі та тимчасової установкою в проект 22800. Інших варіантів просто немає “, – зазначає автор статті.

“Є питання до військового представництва ПАТ” Зірка “на момент підписання контракту. Флот, суднобудівні завод” Пелла “і ЦМКБ” Алмаз “до літа 2018 роки не мали надійної та об’єктивної інформації за масштабами катастрофи на” Зірці “і, заколисані доповідями її.

За матеріалами censor.net