Троє громадян стали жертвами телефонних шахраїв, ще одна жінка натрапила на продавця «віртуального товару». Загальна сума втрачених громадянами коштів склала більше 110 тисяч гривень.
Вчора до поліції звернувся 71-річний сумчанин з заявою про шахрайство. До чоловіка подзвонила незнайома жінка, яка повідомила, що його син потрапив у ДТП, отримав перелам хребта і нині перебуває в лікарні, де його терміново готують до операції. За словами незнайомки, для успішного лікування необхідно придбати дорогі ліки та витратні елементи медичного обладнання. А тому чоловіку необхідно терміново, просто зараз, зібрати всі наявні у нього кошти і передати їх до лікарні. В результаті перемовин літній чоловік віддав «кур‘єру» більше 60 тисяч гривень готівки.
Подібним же чином, намагаючись оплатити родичам медичну допомогу, втрапили у шахрайські пастки 75-річний житель Кролевця та 79-річна пенсіонерка з Путивльщини. Перший переказав на чужий рахунок 17 тисяч, друга віддала посильному 20 тисяч гривень.
Окрім того, учора жертвою інтернет-шахрая стала 49-річна мешканка одного з сіл Серединобудського району. У намаганні придбати холодильне устаткування, вона знайшла на одній з інтернет-платформ відповідне оголошення, домовилася з продавцем і авансом оплатила вартість свого замовлення. Однак, ледве отримавши гроші, автор оголошення відразу видалив об‘яву та обірвав зв‘язок, змінивши у своєму телефоні сім-картку.
За всіма цими фактами в поліції відкрили кримінальні провадження та розпочали пошуки аферистів.
Правоохоронці знову нагадують громадянам про елементарні правила обережності під час спілкування з незнайомими телефонними співрозмовниками та авторами інтернет-оголошень.
По-перше, ніколи не слід настільки безоглядно довіряти незнайомцям. Ким би не назвався ваш телефонний співрозмовник – поліцейським, лікарем, працівником банку чи ще кимось, — це не означає, що він і є той, ким представляється. А якщо мова заходить про гроші, які нібито потрібно негайно переказати чи передати через треті руки для начебто родичів – не вірте, так діють тільки шахраї. Вам слід одразу перервати контакт і покласти слухавку. Аферисти чудові інтуїтивні психологи, здатні годинами тримати жертву на зв‘язку, не даючи зібратися з думками й тверезо обдумати ситуацію. Однак якщо контакт перервано, і людина «виринула» з-під їх впливу, то зростає вірогідність уникнути пастки шахрая і зберегти гроші.
Друге, що слід знати громадянам, так це те, що справжні працівники поліції, банків та лікарень ніколи не будуть вирішувати подібні «питання» по телефону, і тим більше — вимагати гроші. Якщо виникає потреба у вирішенні якого питання, то максимум вас запросять підійти за певною адресою, і лише у вашій особистій присутності викладуть суть справи.
Третє – про кожен випадок, коли незнайомі чи малознайомі співбесідники намагаються в той чи інший спосіб дістатися ваших заощаджень, слід повідомляти в поліцію.
Окрім того, правоохоронці застерігають громадян від оплати замовленого через Інтернет товару авансом. Навіть фотографія накладної про відправку товара не є гарантією того, що ви отримаєте свою покупку. Тож користуйтеся послугою «накладний платіж» — це дасть вам змогу не тільки сплатити гроші за фактом отримання замовлення, а й перевірити його технічний стан, і в разі виявлення недоліків – відмовитися від покупки.
Тож будьте уважні та обачні, і тоді вам не доведеться бути жертвою злочину.
Відділ комунікації поліції Сумської області