
Сталося неминуче: чиновникам ЄС довелося визнати реальність, а саме неможливість у найближчій перспективі пересадити всіх на електромобілі, тому нові автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння залишаться у продажу після 2035 року. Проте Єврокомісія спробує накласти на використання ДВЗ нові обмеження, бо боротьбу зі змінами клімату поки що ніхто припиняти не планує.
У лютому 2023 року Європарламент схвалив закон про введення у 2035 році заборони на продаж нових легкових та легких комерційних автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння, що працюють на викопному паливі. Така заборона мала стати одним з ключових заходів забезпечення прийнятої у 2015 році Паризької угоди щодо клімату, спрямованої на боротьбу з антропогенними викидами CO2 та глобальним потеплінням.
Але того ж 2023 року почалося глобальне уповільнення попиту на електромобілі, яке поставило під сумнів можливість виконати призначену на 2035 рік заборону нових машин ДВЗ. Технічно заборону, звичайно, можна було запровадити, але тоді, як влучно висловився гендиректор компанії Mercedes-Benz Ола Калленіус, «ми просто на повній швидкості вріжемося у стіну».
Ще на початку минулого року стало відомо, що ЄС готує ґрунт для скасування заборони продавати нові машини з ДВЗ. За минулі місяці тиск на Єврокомісію з боку автовиробників посилювався і його підтримали національні політичні лідери. Останньою краплею став нещодавній лист канцлера Німеччини Фрідріха Мерца до голови Єврокомісії Урсули фон дер Ляєн, в якому він закликав пом’якшити заборону щодо ДВЗ та наблизити політику регулювання CO2 до реальних можливостей національних економік та промисловості.
Читайте також: Новий недорогий кросовер Ford показали до прем’єри (ФОТО)
Цього тижня німецька ділова газета Handelsblatt повідомила з посиланням на єврокомісара з транспорту Апостолоса Ціцикостаса, що Єврокомісія «відчинить двері для ДВЗ після 2035 року», офіційна пропозиція Єврокомісії з цього приводу може бути оприлюднена вже наступного тижня. Потім розпочнеться новий раунд торгівлі між чиновниками ЄС та автовиробниками на тему того, в якому вигляді та на який термін ДВЗ залишаються. Варіантів тут декілька: використання синтетичного та біопалива (наприклад, HVO замість солярки для дизелів), гібриди та плагін-гібриди, або навіть гібриди у комбінації з синтетичним та біопаливом.
