З 1 липня жителі кількох районів Житомирщини мусять самі возити тіла померлих родичів на судово-медичну експертизу.
В обласному управлінні охорони здоров’я кажуть, що розглядають можливості та варіанти вирішення ситуації.
Про це повідомляє suspilne.media.
Про проблему із довозом померлих для проведення судово-медичної експертизи розповів в ефірі програми «Життя без хвороб» на «Українському радіо «Житомирська хвиля» начальник Житомирського обласного бюро судово-медичної експертизи Віталій Зозуля:
«З 1 липня у нас складається негативна ситуація через те, що база автотранспортних підприємств лікувальних закладів втратила можливість забезпечувати нас автотранспортом. Тепер експерти не можуть виїжджати в Коростишів, Черняхів, Пулини та Хорошів. Родичі змушені будуть возити тіла з цих районів в Житомирське бюро. А трупи із Ружина, Романова, Любара та Попільні будуть відправлятися до відповідних відділень».
Автобазу медзакладів перевели на госпрозрахунок, тож, тепер послуга підвозу тіл на експертизу має стати платною, каже Віталій Зозуля:
«Іде реформа медицини. Автобаза медзакладів пройшла реструктуризацію. Вони тепер перетворені в комунальне неприбуткове підприємство. Якщо раніше за ці виклики платили за рахунок обласного бюджету, то зараз автобазу переводять на госпрозрахунок, і бюро або зобов’язане наймати ці машини, або їздити власним транспортом. Власного транспорту, звичайно, в нас немає. Тому сьогодні проблема назріла уже. 2 липня у Коростишеві мали три трупи при ДТП, а виїхати туди було неможливо».
У телефонному коментарі очільник обласного управління охорони здоров’я Микола Суслик підтвердив Суспільному, що така ситуація дійсно має місце. За його словами, галузь не лишили зовсім без можливості забезпечення транспортом, але у зв’язку з реформою кожен заклад має рахувати свої гроші:
«На базу санітарного автотранспорту не виділені кошти ні з державного бюджету, ні з Національної служби здоров’я (НСЗУ) і, на жаль, немає їх і в обласному бюджеті. Тому власник, тобто обласна рада, прийняла рішення про реформування автобази санітарного транспорту в госпрозрахункове підприємство. Вони (судмедексперти – ред.) підписують договори з лікувальними закладами, використовуючи той автотранспорт, який раніше за рахунок бюджету був для наших лікувальних закладів безкоштовним. А лікувальні заклади, отримуючи кошти з НСЗУ на надання певної послуги, повинні закладати в цю послугу і транспортні витрати, замовляючи автотранспорт. Раніше судово-медична галузь безкоштовно користувалася санітарним транспортом, тепер же вони повинні заключити договір і по договору, оплачуючи транспортні послуги, користуватися транспортом для виконання своїх функцій».
Зі слів Миколи Суслика, в області назріло питання оптимізації судово-медичної галузі:
«Вони отримали кошти не по НСЗУ, а по субвенції. В нас неодноразово комісійно було засідання, бо галузь судово-медичної експертизи у нас в два, два з половиною рази більша по штату порівняно з іншими областями. Тому ми пропонували їм провести оптимізацію і вкладатися в ті кошти, які держава виділила їм по субвенції».
Щодо вирішення питання з довозом тіл, то Микола Суслик повідомив, що наразі управління охорони здоров’я шукає варіанти вирішення ситуації:
«На сьогодні ми ще також розмовляли з Національною поліцією нашої області – ведемо перемовини зі слідчим відділом. Вони теж повинні долучатися до процесу доставки до місць проведення судово-медичної експертизи тіл загиблих в ДТП чи ще десь. А ті бази, які на сьогодні є, вони так і залишаються».
Функціями судово-медичної експертизи теж не передбачено доставку тіл в морги, тож наразі це питання лишається відкритим, каже Микола Суслик.