Житомиру бракує торгової нерухомості

Наразі в Житомирі функціонує один регіональний, два окружних, п’ять мікрорайонних, десять спеціалізованих ТЦ, а також десять супер – та гіпермаркетів, що стоять окремо, і вісім продовольчих ринків.

Класифікація, здійснена згідно з ICSC, що не враховувала малих магазинів, ринків, приміщень street-retail, супер – та гіпермаркетів, що стоять окремо, загальна площа торгових об’єктів Житомира становить 139 760 кв. м, що відповідає показнику 528,7 кв. м на 1000 жителів, або 2050,2 кв. м/кв. км загальної площі населеного пункту.

Оксана Гаврилевич, котра є провідним аналітиком компанії UTG підкреслила, що Житомир займає провідні позиції в нашій державі, коли мова йде про рівень концентрації площ торгівлі та доступу. Принаймні, такі висновки напрошуються. Втім, є один важливий аспект стосовно багатьох об’єктів торгівлі, котрі нині діють у місті. Річ в тім, що більшість із них ввели в експлуатацію ще років десять тому, отож нині вони є морально і технічно застарілими. Це говорить про те, що в Житомирі не вистачає концептуальних об’єктів, а також професійних площ для торгівлі, як стверджує Оксана Гаврилевич.

За даними аналітиків UTG, наразі діапазон орендних ставок у місті для приміщень галереї моди площею 50-200 кв. м варіюється в ціновому діапазоні 150-600 грн/кв. м (в місяць). Найвищі ставки (300-600 грн.) Характерні для провідного торговельного об’єкта міста — ТРЦ «Глобал. UA». Здебільшого ж в Житомирі спостерігається доволі низька кількість вільних приміщень у торгових об’єктах міста. Наприклад, минулого місяця рівень вакантності в Житомирі в середньому становив 1,8%. Це, зауважимо, одне з найнижчих значень в нашій державі.

За рівнем вакантності торгові центри міста можна умовно розділити на три групи. В першу входять ТЦ з низькою вакантністю (0-5%). Це популярні і відвідувані торгові центри, розташовані поблизу густонаселених житлових масивів, на перетині транспортних вузлів і пішохідних потоків, що володіють зручним доступом на громадському і особистому автомобільному транспорті, з затребуваними брендами галереї моди, розвагами та закладами громадського харчування. До другої групи належать ТЦ із середньою вакантністю (5-8%), а до третьої — об’єкти з високою вакантністю (20% і більше). До них належать об’єкти, котрі нещодавно відкрилися і ще не встигли набути популярності, напрацювати лояльності відвідувачів, а також об’єкти, де з’їхав один з великих орендарів.

«Якщо врахувати, що споживчі витрати жителів Житомира щомісяця складають 1,228 млрд грн., з урахуванням поточного рівня доходів населення, платоспроможний попит здатний забезпечити успішне функціонування ще 176 930 кв. м орендованих торгових площ, — зазначає Оксана Гаврилевич. – Отже, дефіцит торгових приміщень в місті становить 37170 кв. м».

За інформацією ProfiDOM.com.ua, незважаючи на те, що в 2020-2022 рр. заявлені до відкриття торгові об’єкти загальною орендованою площею 24120 кв. м, Житомир входить до числа міст, де залишається незадоволений попит. Дефіцит приміщень (навіть з урахуванням потенційного введення в експлуатацію всіх заявлених проектів), здатних забезпечити прибуткове функціонування, прийнятну вакантність і відвідуваність для нових торгових об’єктів, становить 13050 кв. м.

за матеріалами profidom.com.ua

Источник

Новости Украины | Последние новости Украины