Зараз більшість із них або законсервовані, або зберігаються в музеях.
B-29 Superfortress — легендарний американський літак, який більше не в строю/ фото ua.depositphotos.com
Американські бомбардувальники мають своє особливе місце в історії. Сучасні ікони неба, на кшталт B-2 Spirit привернули до себе увагу завдяки їх глобальному розгортанню і точності ударів.
Та саме старі бомбардувальники, B-29, B-36 та інші, були першими зразками повітряно-десантних сил, пише Wion. Ці легендарні літаки зараз списані, але колись саме вони несли ядерні боєголовки, літали на надзвукових швидкостях і змінили уявлення про війну.
Ресурс розповів про п’ять найсмертоносніших американських бомбардувальників, які перебувають на заслуженому відпочинку.
Відео дня
B-29 Superfortress
Цей легендарний літак був представлений у 1944 році компанією Boeing. B-29 Superfortress став символом як стратегічної могутності, так і руйнівних наслідків. Максимальна дальність його польоту становила понад 5000 миль (понад 8 тисяч км).
Його найвідомішими місіями стали ядерні удари по Хіросімі і Нагасакі в 1945 році. Деякі з B-29, такі як Enola Gay, зараз стоять в музеях, де вони слугують нагадуванням про рішення воєнного часу.
B-36 Peacemaker
B-36 від компанії Convair ввели в експлуатацію ще в 1949 році. Цей літак мав найбільший розмах крил за всю історію бойових літаків – 230 футів (орієнтовно 70,1 метра). Цей борт був призначений для міжконтинентальних польотів без дозаправки. Він міг нести як звичайні бомби, так і ядерні снаряди.
B-36 зняли з озброєння в 1959 році. Легендарний літак замінили на реактивні наступники. Один із вцілілих зразків виставлений в Національному музеї ВПС США в Огайо.
B-47 Stratojet
Boeing B-47 Stratojet із стрілчастими крилами та реактивним двигуном був представлений в 1951 році. Він став швидкісним літаком Стратегічного повітряного командування США.
«Здатний літати зі швидкістю понад 600 миль на годину (близько 965 км на годину), він переносив ядерні бомби вглиб радянської території, уособлюючи стримування холодної війни. B-47 був знятий з озброєння в 1969 році. Кілька таких літаків зберігаються в музеях США, представляючи епоху, коли швидкість і висота були основними засобами оборони фронту», – йдеться в матеріалі.
5 країн мають винищувачі, але не мають пілотів, які б ними керували
Не «Чорний яструб»: якого військового гелікоптера бояться найбільше
Скільки живе міжконтинентальна ракета: дослідники вказали на хибність попередніх оцінок
B-58 Hustler
Бомбардувальник B-58 Hustler від Convair експлуатувався з 1960 по 1970 роки. Цей борт був першим бомбардувальником, який міг виконувати тривалий політ зі швидкістю 2 Махи. Термін його служби скоротили такі фактори, як висока вартість і вразливість до нових ракетних систем.
B-52 Stratofortress
Уперше Boeing B-52 піднявся в небо у 1952 році. На відміну від решти вищезгаданих літаків, він залишається в строю і сьогодні, хоча кілька ранніх модифікацій цього літакабули списані.
«З корисним навантаженням до 70 000 фунтів (31,75 тони) і міжконтинентальною дальністю польоту, B-52 служив у В’єтнамі, у війні в Перській затоці і не тільки. Списані планери можна побачити в численних музеях, в той час як модернізовані B-52 продовжують літати, доводячи чудову адаптивність бомбардувальника протягом десятиліть», – додали автори.
Зазначається, що всі ці бомбардувальники колись домінували в небі. Зараз більшість із них або законсервовані, або зберігаються в музеях. Та попри це вони залишаються потужним нагадуванням про те, як технологія і політика переплітаються, формуючи світову історію.
Раніше ми також писали про 7 старих винищувачів, які ніяк не відправлять на заслужений відпочинок.