Про це у своєму інтерв’ю розповів заступник очільника САД в Житомирській області Іван Прокопов.
— Вітаю, Іване Ільковичу! Тема доріг, а тим паче державного значення, завжди привертала увагу. Сьогодні хотілося б поговорити про «Велике будівництво» доріг у цьому році в Житомирській області.
— Добрий день. Так, цей рік є не зовсім звичним, адже фінансування на ремонт доріг виросло в рази, відповідно й більше кілометрів автомобільних доріг державного значення буде відновлено завдяки програмі Президента «Велике будівництво».
— Яка статистика в порівнянні з минулими роками?
— Для прикладу в 2017-му році на замовлення Служби в області було відремонтовано 17 кілометрів доріг, в минулому – 48 з половиною, а в цьому році за амбітним планом Укравтодору буде відновлено 125 кілометрів шляхів.
— Що це за відновлення? Знову латання ям?
— Дякую за питання. Користуючись нагодою, хочу наголосити, що від латання ям поступово відмовляємось. Ці відремонтовані кілометри – це повністю нове дорожнє покриття, це капітальні ремонти та реконструкція старих доріг. Гарантійний термін таких оновлених доріг становить 10 років.
— Це питання цікавить багатьох: чи вистачить сил вашій організації, щоб виконати амбітний план?
— Ми робимо все можливе, аби досягти поставленої цілі. Проектно-кошторисна документація по багатьох об’єктах була виготовлена ще минулого року, взимку починали оголошувати тендери. Але є обставини, що не залежать від роботи Служби. Є певні процедури та обрання переможця системою «Прозорро». Нерідко доводиться переоголошувати закупівлі та втрачати безцінний час.
— Маєте на увазі, що державні закупівлі затримують початок ремонту?
— Так, стикаємось з такою проблемою.
— Що зараз ремонтується на державних автодорогах області?
— Зараз працюємо на трьох об’єктах по покриттю в Овруцькому районі на шляху М-21 Виступовичі – Житомир – Могилів-Подільський, маємо будівництво та капремонт двох штучних споруд на Н-03 та Р-49. Три об’єкта вже завершено.
— Це всі об’єкти на цей рік?
— Авжеж ні. Незабаром буде підписано угоду на капітальний ремонт мосту в місті Овруч, мосту через річку Ірпінь в смт Корнин та ремонт ще однієї ділянки на а/д М-21. Решта об’єктів в стадії торгів.
— Коли можна вважати закритим будівельний сезон?
— Зважаючи на зміни в кліматі, ще зможемо працювати впродовж двох місяців. Та, разом з тим, мусимо пильнувати, щоб всі роботи відповідали нормам та виконувались у відповідності до технологій.
Та, разом з тим, починаємо готуватися до наступного будівельного сезону – 2021. Вже взимку маємо намір провести низку тендерів та укласти угоди, щоб розпочати роботи зі сходом снігу та встановленням відповідної температури повітря.
— Які напрямки відновлюватимете?
— В пріоритеті лишаються шляхи М-21 Виступовичі – Житомир – Могилів-Подільський, де будуть продовжені роботи, передбачається сім ділянок відновити на шляху Н-03 Житомир – Чернівці, три ділянки на Н-02/М-07 – Кременець – Біла Церква – Ржищів – Канів – Софіївка та працювати на М-07 Київ – Ковель – Ягодин. Також в планах 3 штучні споруди та реалізація проекту з будівництва розв’язки на М-21, що дозволить в подальшому приступити до ремонту обходу міста Бердичів.
— З чим хотіли б звернутися до водіїв?
— Перш за все – дотримуватися Правил дорожнього руху, а особливо не перевищувати дозволену швидкість та дотримуватися вказівок дорожніх знаків на ділянках ремонтів. Адже безпека на дорозі – запорука спокою в родинах. Крім цього, закликаю дотримуватися вагових обмежень, тим паче влітку. Бо, навіть, нова дорога піддається пошкодженням, що провокують перевантажені фури. Користувачі доріг, пам’ятайте, ми працюємо для вас та чекаємо на розуміння та повагу з вашого боку.
Розмову вела Ярослава Щира