Наскільки Житомир доступний для людей з інвалідністю?

Люди з інвалідністю зможуть замінити своє житло на більш доступнеТактильна плитка, елементи універсального дизайну, гідравлічний підйомник, – про те, наскільки Житомир є доступним для осіб з інвалідністю та заходи, які проводяться щодо цього, розповіли у департаменті соціальної політики міської ради.

«Проблема доступності є досить гострою. У будь-якому місті, напевно, України, в місті Житомирі вона (ситуація, – ред.) виглядає непогано в плані доступності закладів комунальної власності міста. Заклади культури, освіти, соціального захисту, інші, які знаходяться у підпорядкуванні Житомирської міської ради, обладнані пандусами.

Недоступними є об’єкти комерційної структури: заклади торгівлі, ресторанного господарства, аптеки, інші заклади. Не всі об’єкти господарювання дослухаються до вимог Державних будівельних норм, зокрема щодо інклюзивності, доступності будинків та споруд. І часто, якщо й облаштовують пандусами, то ці пандуси мають неналежний кут нахилу, не мають поручнів. І, звичайно, що по ньому ні заїхати, ні спуститися неможливо. Інколи будівлі будуються взагалі недоступними і відкриваються магазини, в які не може потрапити не те що людина на візочку, а й мама з дитячим візочком», – розповідає директор департаменту соціальної політики міської ради Вікторія Краснопір.

У владі кажуть: зараз у місті проводять чимало заходів для того, щоб забезпечити доступність для людей, які цього потребують.

«Доступність – це не лише пандуси. Доступність – це пониження тротуарів – ми бачимо, що воно є у місцях, де здійснюється перехід через проїжджу частину. Наразі встановлюється тактильна плитка. З’являються елементи універсального дизайну. Наприклад, жовта стрічка на сходах у певних підприємствах, і торгівлі в тому числі», – наголошує Вікторія Краснопір.

Розпорядженням міського голови створена робоча група, яка вивчає питання доступності, зокрема в багатоквартирних будинках, і розглядає декілька можливих варіантів вирішення цієї проблеми.

«Перший – якщо це новозбудований будинок, то має бути дотримання вимог Державних будівельних норм. Тобто всі забудовники, які наразі будують і здають житлові будинки, мають забезпечити повну відповідність ДБН стосовно доступності. І відповідні структури, зокрема ДАБІ, за цим слідкують.

Друге питання – це наш багатоквартирний фонд. Це будинки, які збудовані 50 і більше років тому. 5-поверхівки без ліфтів, де ширина сходових клітин, сходових маршів, кут їх нахилу унеможливлюють питання доступності. Наразі розроблено законопроект, який передбачає заміну квартир. Це зміни до закону «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю». Передбачено, якщо людина з інвалідністю мешкає в будинку, де неможливо технічно забезпечити доступність, то вона звертається до органу місцевого самоврядування, який забезпечує заміну житла. Людина здає свою квартиру, а орган місцевого самоврядування видає їй житло взамін. Якщо цей законопроект буде прийнято, Кабінет Міністрів має розробити нормативний документ, а саме порядок проведення такої заміни, яким ми будемо керуватися. Ми підтримуємо цю ідею, тому що в 5-поверхівках-хрущовках забезпечити доступність неможливо», – зазначає Вікторія Краснопір.

Також розробляють і пілотний варіант гідравлічного підйомника, який би допоміг людям з інвалідністю долати перші сходові марші, – говорять у міській раді.

«Якщо говорити про будинки з ліфтами, наприклад, 9-поверхівки, людині, необхідно здолати, скажімо так, лише один, а то й два сходових марші. У такому випадку ми вивчаємо і хочемо запропонувати пілотний варіант. Це гідравлічний підйомник, який міг би здійснювати підйом візка – крісла колісного в перший сходовий проліт. Було засідання робочої групи. Ми це питання розглядали із залученням експертів по доступності, представників управителів багатоквартирних будинків – ОСББ і керуючої компанії», – розповідає Вікторія Краснопір.

«Сім’я Переверзєвих, які отримали квартиру, там двоє людей в інвалідному кріслі і вони не можуть жити на поверхах. Тому зараз вже закінчується переобладнання.. там буде три квартири. Це Паперовий провулок: перший поверх, окремий вхід, поруч можна поставити гараж, якщо потрібно. Зараз закінчується переобладнання квартир саме для таких людей. У містобудівних умовах повинно бути прописано, що, наприклад, декілька квартир повинні бути зручними, доступними, щоб людина в інвалідному кріслі могла без проблем потрапити в свою квартиру», – додає міський голова Сергій Сухомлин.

На даному етапі також вивчають ситуацію щодо кількості осіб з інвалідністю, які проживають в окремих під’їздах і будинках. З огляду на це будуть вирішувати черговість можливого впровадження такого варіанту і кошти, які на це необхідні, – наголошують у місцевій владі.

Директор департаменту соціальної політики міської ради вважає, що у Житомирі ситуація з доступністю є набагато кращою, ніж у столиці. Зокрема це стосується і київського метрополітену. Із 52 станцій метро безбар’єрних – лише невелика частина. Водночас у Києві на двох станціях метро – «Лук’янівській» та «Сирець» – нещодавно встановили тактильні смуги для маломобільних людей.

«Зараз безбар’єрними у столичній підземці є 13 станцій. Там можна скористатися ліфтами або підйомниками. Минулого року завершилася реконструкція станції «Святошин». Це був пілотний проєкт не лише капітального ремонту, а й облаштування ліфтового підйомника на станції зразка 70-х років», – розповідає директор Департаменту транспортної інфраструктури Київської міської державної адміністрації Валентин Осипов.

Анастасія Бондарчук, ctv.ua

Источник

Новости Украины | Последние новости Украины