«Проблема міст-мільйонників дійшла до нас». Як у Кропивницькій міськраді планують розв’язувати проблему з паркуванням

За інформацією: Суспільне Вінниця.

Паркувальний майданчик на вулиці Чміленка обабіч обласної адміністрації у Кропивницькому. Фото: Суспільне Кропивницький

У Кропивницькому в робочий час у центрі міста, а у вечірній в районах із багатоповерховими забудовами, немає вільних місць для паркування машин. "Проблема міст-мільйонників дійшла і до нас", – говорить заступник міського голови Олександр Вергун. Де у Кропивницькому облаштовані паркування для машин, як з цією проблемою борються в інших містах країни та що з цього приводу думають у міськраді – він розповів Суспільному.

Вулиця Театральна (в минулому Дворцова) від Фонтанного скверу в напрямку вулиці Кропивницького на декілька кварталів заставлена машинами. Фото: Суспільне Кропивницький

Місць для паркування машин у Кропивницькому не вистачає

У Кропивницькому місця для паркування безплатні, але для усіх не вистачає, говорить Олександр Вергун. "Особливо у районах із багатоповерховою забудовою. І стоянка "забита", і під під’їздами. Наприклад, навпроти "Європейського ринку" – паркувальний майданчик "забитий", і у двір заходиш – машини під деревами, на газонах, на дитячих майданчиках. Так само на вулиці Жадова. Ця хвороба міст-мільйонників дійшла і до нас. У Києві вже нікого не дивують машини на тротуарах. На жаль, у нас починається те саме. Міста під час проєктування, у тому числі Кропивницький, не розраховували на таку кількість машин".

Центральна вулиця Кропивницького Велика Перспективна. Фото: Суспільне Кропивницький

Проте у робочий час ділянки, на яких можна паркуватись у центрі міста, є напівпустими, говорить Олександр Вергун. "Мова про ділянку на Набережній, навпроти податкової адміністрації, або на вулиці Преображенська, навпроти однойменної церкви. Але ж люди хочуть під'їхати "під сходи" своєї роботи, чи магазину, а не йти до них ще два квартали".

Ділянка на вулиці Преображенська у суботу пуста. Фото: Суспільне Кропивницький

У центрі міста є платна приватна парковка. Як правило, вона напівпорожня.

Ділянка з платним паркуванням машин на вулиці Шевченка. Фото: Суспільне Кропивницький

Як з проблемою парковання борються в інших містах України

У міськраді вивчали досвід зокрема Чернівців, Рівного, Івано-Франківська. "Навіть Коломиї – районного центру, — говорить Вергун. – Там стоянки – це власність комунальних підприємств, вони платні. Гроші йдуть у бюджет громади. Ці місця для паркування влада затвердила, на них є розмітка фарбою для машин, але ж вони на проїжджій частині. Уявімо на вулиці Гоголя у Кропивницькому – просто місця під бордюром розмічені фарбою. І стоїть знак "Платна парковка". Ви там зупинились, і рахунок включився. Хіба це краще? Звичайно, коли стоянки стануть платними, на них пустого місця буде більше, і ті безплатні майданчики на Набережній та Преображенській будуть заповнені. Тоді люди будуть йти до свого місця роботи два квартали".

Оплата у містах, де паркування платне, залежить від району – чим ближче до центру, тим дорожче.

Паркувальний майданчик в Івано-Франківську. Фото: Facebook заступникf міського голови Івано-Франківська Михайла Смушака

Втім, іншого виходу у міській раді не бачать. Питання створення комунального підприємства, на баланс якого поставлять узбіччя, як ділянки для платних паркувань, розглядали. "Нині це поставили на паузу, бо з'явились більш нагальні питання", – сказав Вергун.

Вільних ділянок у комунальній власності міста, які можна було б виділити для паркування машин, немає.

Які штрафи за порушення правил паркування машин

Речник патрульної поліції Кіровоградської області Дмитро Поперешняк сказав, поліцейські не ведуть окрему статистику штрафів за паркування у недозволеному місці. Інспектори зобов'язані складати протоколи порушень навіть без водія. Штраф за неправильне паркування — від 255 до 1,7 тисячі гривень.

За машиною може приїхати евакуатор, якщо вона стоїть зокрема: на проїзній частині у два і більше рядів, на пішохідних переходах і ближче 10 метрів до них з обох боків, на перехрестях та ближче 10 метрів від краю перехрещуваної проїзної частини, ближче 30 метрів від посадкових майданчиків для зупинки маршрутних транспортних засобів, робить неможливим рух інших машин.

Новости Украины | Последние новости Украины