Василиса Степаненко поділилася, що саме жінки з команди взяли на себе відповідальність вивезти всі носії інформації з Маріуполя.
Степаненко зізналася, що готувалася до смерті в Маріуполі / Фото Скріншот Instagram
Продюсерка українського документального фільму «20 днів у Маріуполі», який отримав Оскар, Василиса Степаненко поділилася, як команді вдалося вивезти з міста відзнятий матеріал. Жінки ховали картки з інформацією в одяг та кишені, аби зберегти, а потім показати жахи війни, які відбувалися в Маріуполі.
Всій команді фільму вдалося виїхати завдяки місцевому поліцейському Володимиру, який погодився врятувати, окрім своєї сім’ї, ще декількох людей. За словами Степаненко, вони їхали на розстріляному авто.
Скріншот з інтервʼю
Розуміючи, що на блокпостах росіяни ретельніше перевірятимуть чоловіків, жінки взяли на себе відповідальність і заховали усі носії даних в одяг. Для загарбників навіть придумали історію у випадку, якби їх відмовилися пропустити.
«Легенда в нас була, що я начебто родичка Володимира, приїхала до них на свята. А хлопці начебто окремо і дали гроші, щоб їх вивезли. Ми взагалі всі не знайомі. На щастя, на не потрібно було її використовувати», – розповіла Василіса.
Скріншот Instagram
Окрім матеріалів для фільму, продюсерці також вдалося вивезти свідчення парамедикині Юлії «Тайри» Паєвської, яку взяли в полон росіяни. Зі сльозами на очах Степаненко зізналася, що вже готувалася до смерті. Однак, коли з’явився шанс виїхати з Маріуполя, зрозуміла, що світ має побачити всі звірства Росії:
Коли ми їхали, намагалися приховати всі ці картки. Я ховала картки в кишені, в одяг. Навіть донька Володимира ховала собі в одяг. Ми думали, що жінок не будуть так перевіряти, як чоловіків. На той момент у мене була картка парамедикині «Тайри». Її я взагалі в тампон заховала. Я не знала, що на цій картці, але розуміла, що це надважливо і що це потрібно вивезти. Маленька картка була, вона якраз поміщалася в тампон.
Нагадаємо, раніше Василіса Степаненко розсекретила, де зберігається статуетка Оскара.