Слідом за автозаводами: виробник титану РФ переходить на 4-денний тиждень

Слідом за автозаводами: виробник титану РФ переходить на 4-денний тиждень

Фото: Getty Images Російські компанії потерпають від західних санкцій

Уральський гігант ВСМПО-Авісма з 1 грудня переведе частину співробітників на режим неповної зайнятості — чотириденний робочий тиждень.

Російський виробник титану ВСМПО-Авісма з 1 грудня переведе частину працівників на чотириденний робочий тиждень. Це стосуватиметься співробітників, не залучених до основного виробництва, — переважно адміністративного персоналу. Про це повідомляють росЗМІ з посиланням на пресслужбу компанії.

У компанії назвали рішення «непростим», але необхідним для збереження операційної стабільності. Працівникам обіцяють можливість професійного навчання під час скороченого робочого режиму, котрий попередньо діятиме до 31 травня 2026 року. Втім, робітники скаржилися, що залишилися без роботи ще з жовтня.

Підприємство, що забезпечує близько 90% виробництва титану в Росії, останнім часом працює не на повну потужність. Після припинення співпраці з Boeing та скорочення замовлень на авіаційні компоненти обсяги виробництва та прибутки компанії різко впали. У перші шість місяців 2025 року виручка компанії знизилася до 49,33 млрд рублів порівняно з 59,61 млрд рублів роком раніше. Чистий прибуток обвалився майже у шість разів — із 12,39 млрд до 2,14 млрд рублів.

Скорочення робочого тижня стало тенденцією серед великих російських підприємств. Раніше аналогічні рішення ухвалили РЖД, АвтоВАЗ, КАМАЗ, ГАЗ, Алроса та решта російських компаній через падіння експорту й застій у промисловості.

Корпорація ВСМПО-Авісма на 66,5% належить бізнесмену Михайлу Шелкову та на 25% — Ростеху. Підприємство виробляє близько 90% титану в Росії, його основні потужності розташовані у місті Верхня Салда Свердловської області.

До початку війни проти України компанія постачала 65% титану європейській Airbus, 35% — американській Boeing і 100% — бразильській Embraer. Також титан ВСМПО-Авісма використовували британська Rolls-Royce (20%) і французька Safran (50%). У 2023 році Міністерство торгівлі США зобов’язало корпорацію отримувати окремі ліцензії для експортних операцій.

Нагадаємо, ділова активність російського бізнесу у вересні стрімко впала. Індекс PMI, який відображає стан промисловості та сфери послуг, скоротився до 46,6 пункту, що є мінімумом з жовтня 2022 року. 

Прогнози краху російської економіки стають все більш реальними

Джерело

Новости Украины | Последние новости Украины