Типографіка та її роль у зручності читання на веб-сайтах

Хтось колись сказав, що відсутність дизайну — це все одне дизайн. З цим важко не погодитись, адже, скажімо, відмова від дизайнерського оформлення інтер’єру — це вже концепція. Наприклад, на початках стиль лофт багатьом здавався хаотичним згромадженням деталей та предметів, що абсолютно не пасують один одному. Проте з часом всі зрозуміли, що поєднання, здавалося б, не поєднаного здатне принести фантастичний результат. Що ж тоді говорити про веб-дизайн, де кожна дрібниця має значення, а зручний інтерфейс ні за яких умов не може бути принесений в жертву привабливому зовнішньому вигляду?

З цієї точки зору зовсім не дивним виглядає твердження, що веб-дизайнер використовує будь-що для покращення юзабіліті сайту, навіть, здавалося б, такий дещо відсторонений та самостійний елемент як текст. Так, про важливість наповнення ресурсу якісним та унікальним контентом знають всі. Але мова не про це — йдеться якраз про роль тексту як невід’ємного елементу інтерфейсу та його вплив на сприйняття користувачем усього веб-сайту.

Щоби створити лендінг, корпоративний сайт, інтернет-магазин тощо потрібно витратити чимало зусиль та часу. Та виявляється, що іноді неправильний вибір шрифту, довжини речень та розміру літер, помилки під час роботи над ієрархією розташування тексту роблять марними потуги цілої команди розробників. Бо користувачі не сприймають розміщену інформацію внаслідок її нечитабельності, тому не можуть (чи не хочуть) зрозуміти вигідність наведених на сторінках ресурсу пропозицій. Як результат вони йдуть до конкурентів, бо ті вчасно попрацювали над типографікою та забезпечили зручність читання на своїх ресурсах.

Типографіка як спосіб донести відвідувачу переваги запропонованих товарів та послуг

Як відомо, задача інтернет-бізнесу, не в тому, щоб переконати всіх, що ви крутий чи в вас все дуже дешево, а підштовхнути до здійснення результативної дії. Бо інакше вийде як в ситуації з трьома закладами харчування, що якось відкрились поруч. У ресторан з шикарним ремонтом та модними інтер’єрами ніхто не ходив, бо думали, що там дуже дорого. У схожу на радянську їдальню кафешку також, бо вважали, що це якась забігайлівка. А ось у скромне, але зі смаком оформлене бістро стояли черги. Там, як виявилося, ще й смачно готували, тому пробувати щось в сусідів ніхто не вважав за доцільне. От що означає неправильне візуальне сприйняття!

Тому типографіка в веб-дизайні — незамінний інструмент. Говорячи просто, це вміння так організувати літери і слова, щоби суттєво покращити:

  • розбірливість;
  • читабельність;
  • зручність навігації.

В результаті створюється приємний користувацький інтерфейс, фактично типографіка немов наповнює життям текстовий контент, робить його більш доступним до сприйняття та розуміння. Не варто плутати це зі змістом текстів: за їх унікальність та надежний експертний рівень відповідають інші спеціалісти — копірайтери. Просто в даному випадку об’єднуються зусилля, що прикладаються з різних сторін. В результаті:

  • контент стає невід’ємною частиною інтерфейсу;
  • сприймається як єдине ціле з ним;
  • читання перетворюється на приємний та водночас корисний процес;
  • користувачі набувають позитивного досвіду використання вашого сайту та не бажають переходити до конкурентів: навіщо, адже тут їх все влаштовує!

Типографіка — наука чи мистецтво?

Не варто сприймати тиграфіу як простий вибір оптимального шрифту та його розміру, міжрядкових інтервалів, відстані між абзацами тощо. Все набагато складніше, адже, наприклад, навіть процес створення скульптури можна описати як звичайне видалення всього зайвого з кам’яної, дерев’яної чи будь-якої іншої заготовки. Але не кожен здатен так обробити матеріал, аби результат вразив оточуючих.

Тому, напевне, веб-дизайнер, що розуміється на типографіці — в якійсь мірі творець, бо не кожен сайт досягає успіху та стає взірцем для конкурентів. Хочете мати такий? Тоді звертайтесь до спеціалістів з холодним розумом досвідченого професіонала та палаючим серцем митця.

Новости Украины | Последние новости Украины