Токсичний чи успішний: як не помилитися при виборі працівника на роботу

Фото — з відкритого доступу

Молоді стартапери та бізнесмени за кордоном зараз заробляють у рази більше, ніж українські олігархи. Основний секрет успіху щойно створених компаній — у організації роботи їхньої команди. Головною зброєю тут є не тільки інноваційні ідеї, а й люди — юні таланти, що втілюють їх у життя.

Аби зрозуміти, як зробити зі звичайної компанії “нищівний двигун”, журналістка 032.ua поспілкувалася з власницею львівського HR-агентства. Ярослава Бондаренко розповіла про класифікацію працівників і види співробітників, яких точно потрібно уникати.

Станом на нині, компанії не страждають від браку проривних ідей. Їм не вистачає “проривних” людей, які їх успішно реалізують. Щоби прогресувати на ринку, власникам як малих, так і великих компаній, не потрібно шкодувати ресурсів на пошук та відбір команди талановитих, амбітних та ефективних людей.

Щоб точно визначити, який працівник потрібен вашій компанії, треба знати їхню класифікацію. Ярослава Бондаренко пропонує переглянути найвідоміший у світі розподіл працівників у компанії. Автором цієї класифікації став засновник американської багатогалузевої корпорації General Electric Джек Уелч. Ця компанія є найбільшим у світі виробником різних видів техніки: від енергетичних установок та газових турбін — до локомотивів та авіаційних двигунів і медичного обладнання.

Працівників у компаніях розподіляють на три типи “гравців”: A-Players, B-Players та C-Players. Найкращими і найбільш успішними є “гравці” першого типу. А-Players — це люди, які приносять максимальний результат і поділяють цінності компанії.

C-Players — їх повна протилежність. Присутність таких людей в команді тільки шкодить загальній справі. І “золота середина” — В-Players — це люди, які приносять користь компанії, але при цьому істотно поступаються A-players.

Детальніше розберемось по кожному типу працівників, аби уникнути подальших проблем із ними ще на початку співбесіди.

C-Players: вірус, що руйнує вашу компанію

Розпочнемо з найбільш незрозумілого та водночас непотрібного компанії типу C-Players. Таких людей не завжди можна розпізнати одразу. Ба більше, перший місяць такі працівники можуть поводити себе як ефективні люди, але бувають і винятки. Зазвичай, у великих корпораціях таких працівників близько 5%, але така мала їх кількість не означає відсутність великих наслідків.

До цієї категорії працівників відносять людей, які завжди незадоволені роботою, компанією, не підтримують ідею, мету та не хочуть принести компанії результат.Такі персонизавжди скаржаться на життя, звинувачують у своїх невдачах інших і намагаються перекласти свої обов’язки на колег.

Провідні ейчари запевняють, що таких працівників тримати у компанії не потрібно, оскільки дуже піддатливі В-Players можуть перейняти їх настрої. Деякі називають C-Players токсичними працівниками саме через вище наведений приклад. Вони розпилюють негативну енергетику в компанії та дезорієнтують достатньо хороших працівників.

“Такі люди подібні вірусу, і його потрібно лікувати, поки він не вразив весь організм. Усього кілька C-Players можуть за місяць створити справжній хаос всередині відділу або навіть цілої компанії, заражаючи інших апатією та безініціативністю. Звільняйте їх негайно. Навіть якщо на пошук гідної заміни піде місяць, ви втратите менше, ніж якщо ця людина залишиться”, — додає Ярослава Бондаренко.

В-Players: гвинтики, що тримають ваш бізнес в тонусі

У народі В-Players називають трудоголіками, адже ці працівники готові безперестанку віддавати компанії свої знання, енергію та досвід. Нехай вони і не “палають своєю справою”, але гідно виконують поставлені перед ними завдання.

Такі люди потрібні будь-якій компанії. Але важливо пам’ятати, що спроба “посунути” їх, тобто перевести у інший відділ, може їх зламати. На старому місці вони вже не приноситимуть користі, а на новому стануть зовсім безініціативними.

Ще однією унікальною власнивістю B-Players є те, що серед них можуть бути співробітники з високим потенціалом. Саме таких людей треба побачити та мотивувати, аби згодом вони виросли до справжніх зірок компанії. На початку такі ініціативні B-Players можуть не показувати вражаючих результатів через нестачу досвіду, але згодом вони чудово вписуються у корпоративну культуру. Цей вид B-Players відрізняється допитливістю, ініціативністю та явно хочуть стати класом A-players.

Аби побачити результат В+ гравців, потрібно ідеально скласти план розвитку цих співробітників всередині компанії і допомагати їм зростати. Направду, їхнє зростання дуже залежить від керівника компанії, який повинен вчасно помітити таких працівників”, — наголошує експертка.

A-Players: не погаси у них потенціал

За кермом будь-якої компанії повинні стояти A-Players. Це люди, які ідеально відповідають цінностям компанії і показують видатні результати. Один такий працівник здатний в корінь змінити результати компанії, підняти її на новий рівень та показати колосальний результат. Компанії, яким пощастило зібрати таких людей, стають всесвітньо відомими і прогресивними.

Під час співбесіди таких людей неможливо сплутати з іншими працівниками. Як розповідає Ярослава Бондаренко, їх видає навіть осанка чи риторика. Таких співробітників не цікавлять корпоративні інтриги, оскільки вони бачать в роботі лише результат. Ще їх виділяє одна річ, A-Players не соромляться брати на себе відповідальність в складних ситуаціях і пропонують нові ідеї щодо розвитку бізнесу. Варто пам’ятати, що A-Players не приживаються у “повільних” компаніях. Вони терпіти не можуть. коли їх не цінують та не бачать результати їхньої роботи.

“Для керівника варто знати, що їхню енергію поновлює похвала, мотивація, премії. Ці люди повинні бачити заради чого вони “впахують” на цій роботі. Також A-Players та C-Players не витримують один одного, тому в них завжди конфлікти та непорозуміння, або явне ігнорування зі сторони першого”, — розповіла Ярослава.

Потрібно не забувати і про зворотний бік медалі — таких людей мало, вони коштують дорого, хочуть рости разом з компанією. Вам дуже пощастить, якщо ви зустрінете таких працівників лише на початкових етапах розвитку компанії, адже тоді вони також здатні бути двигуном. Доведеться витратити чимало часу, щоб не втратити такого A-player, адже попит на них великий і пропозицій для них завжди багато.

Читайте також: Основні правила проведення співбесіди: помилки, яких варто уникати при виборі працівника

Источник

Новости Украины | Последние новости Украины