
В Японії відбулася презентація нового задньопривідного спорткара компанії Toyota, який, як очікується, вийде на ринок приблизно за рік під маркою GR (Gazoo Racing).
Купе GT стало першою самостійною моделлю спортивного підрозділу TGR (Toyota Gazoo Racing), продаватися він буде під брендом GR, тобто без емблем та шильдиків Toyota. В Японії бренд GR матиме власну мережу дистрибуції, а в США його моделі продаватимуть через дилерську мережу Lexus.
Зараз GR GT перебуває в статусі прототипу, точну дату його виходу на ринок не вказано, але ЗМІ повідомляють, що приймання замовлень почнеться наприкінці 2026 року або на початку 2027-го. Відповідно буде ще презентація серійної версії, технічні характеристики якої можуть відрізнятися від прототипу, але загалом дизайн та технічна концепція машини вже сформовані.

Розробкою GR GT займався особисто Акіо Тойода, голова ради директорів компанії Toyota, відомий також як пілот з псевдонімом Morizo. Він поставив інженерам завдання спроєктувати безкомпромісний гоночний автомобіль класу GT3, який потім буде адаптовано до доріг загального користування. Така постановка завдання означає, що дизайн GR GT сформований насамперед особливостями компонування та аеродинаміки, декор тут вторинний, він підганявся вже під те, що створили інженери з міркувань максимальної ефективності, тому у GR GT доволі специфічні пропорції з довгим плоским капотом.
Габаритна довжина GR GT – 4820 мм, ширина – 2000 мм, висота – 1195 мм, колісна база – 2725 мм. Силовий каркас кузова виготовлений з алюмінію, при цьому багато його елементів — це екструдовані профілі, скріплені заклепками або болтами. Частина елементів зовнішньої та внутрішньої обшивки також виконана з алюмінію, частина – з вуглепластику (капот, дах, внутрішні панелі дверей, задня стінка салону, рамка заднього скла та інші дрібні деталі).
Завдяки ретельному аеродинамічному опрацюванню дорожній GR GT не має агресивних спойлерів, дизайн вийшов лаконічним – ганувальники технічної естетики його точно оцінять. Підвіска пружинна, на подвійних поперечних важелях «по колу». Гальма – дискові, карбон-керамічні, вентильовані, перфоровані. Штатні шини – Michelin Pilot Sport Cup 2 розмірності 265/35 ZR20 спереду та 325/30 ZR20 ззаду.

Споряджена вага дорожньої версії суперкара не повинна перевищувати 1750 кг – це доволі багато, але така вага пояснюється тим, що V8 є частиною гібридної силової установки, а такі машини завжди важкі. GR GT має передньо-середньомоторне компонування типу transaxle: двигун V8 встановлений спереду поздовжньо, але строго за передньою віссю, а коробка передач віднесена до задньої осі для отримання оптимальної з погляду керованості та розподілу ваги – 45:55 на користь задньої осі.
Розроблений для GR GT новий V8 має робочий об’єм 3998 куб. см. та систему змащування з сухим картером, в якій застосований дуже тонкий піддон для максимального зниження центру ваги. Діаметр циліндра – 87,5 мм, хід поршня – 83,1 мм. Два турбокомпресори знаходяться у розвалі блоку, що означає, що двигун буде дуже гарячим. «Равлики» з зовнішніх сторін блоку циліндрів помітно збільшили б габарити та вагу двигуна, а ціль була зробити максимально компактний та легкий мотор. Власна потужність нового V8 поки що не розкрита. Над звуком вихлопу, як повідомляється, попрацювали дуже ретельно, водії будуть від нього у захваті.

Коробка передач теж зроблена з чистого листа – це 8-ступеневий «автомат» з мокрим зчепленням замість гідротрансформатора. У корпус коробки передач інтегровані диференціал, що самоблокується, і єдиний тяговий електромотор, потужність якого теж поки не розкрита. Максимальна сукупна віддача силової установки має становити не менше ніж 650 к.с. та 850 Нм, максимальна швидкість – не менше ніж 320 км/год. Тягова батарея та блок силової електроніки знаходяться над коробкою передач. Ємність батареї не названа,. Також невідомо, чи передбачено її заряджання від зовнішнього джерела.

Салон GR GT оформлений гранично лаконічно, оку тут нема за що особливо зачепитися, все підпорядковане ретельно вивіреній ергономіці. Наприклад, мультимедійний екран помітно відсунутий від передньої панелі та присунутий до водія для максимально зручного використання, і це єдина сенсорна панель, решта всіх органів управління фізичні. Мікрокліматом управляють великі клавіші, що хитаються, селектор АКП виконаний у вигляді великого металевого тумблера. Щиток приладів – електронний, з дуже наочною графікою на гоночний манер, тобто без будь-яких прикрас. Кріслі-ковші водія та єдиного пасажира опущені максимально низько. Педалі газу та гальма встановлені на підлогу та виконані з металу.
Читайте також: Довгоочікуваний бюджетний кросовер Skoda показали до прем’єри
Скільки буде коштувати GR GT, поки невідомо, але, дивлячись на його конструкцію, можемо впевнено сказати, що він буде вельми дорогим – можливо, на рівні передньомоторних дорожніх Ferrari.
