За інформацією: Суспільне Вінниця.
Фото: Суспільне Кропивницький
Водії маршрутки №283 "Кропивницький-Созонівка" відмовляються возити жителів садового товариства у межах міста за десять гривень. За словами голови товариства Людмили Кравченко, вимагають доплачувати п’ять гривень, хоча садове товариство розташоване в межах обласного центру. За діючого тарифу, який становить десять гривень, вважає це порушенням. Керівник підприємства-перевізника Олександр Жигун так не вважає. Суспільне дізнавалось, чому з жителів садового товариства беруть більше грошей за проїзд.
Кропивничанка Тетяна Соловйова розповіла, що заплатила за проїзд десять гривень, але водій зупинив маршрутку перед поворотом в товариство і почав вимагати додаткову оплату: "Десять хвилин тримав людей, і ми змушені були заплатити, щоб люди поїхали. Ось такий рекет у нас від водіїв".
Зі слів голови товариства, люди не розуміють, чому, маючи міську прописку, з березня 2022 року мають платити за проїзд зайві п’ять гривень, хоча міський тариф з 2021 року становить десять гривень: "Люди просили, говорили про прописку. Вони сказали, що це не їхні проблеми. Бензин подорожчав, все подорожчало".
У товаристві живуть пів тисячі людей. Людмила Кравченко показала звернення до міської ради, обласної та міської громадських рад, які жителі пишуть понад рік.
Голова садового товариства Людмила Кравченко зі зверненням до міського голови Кропивницького. Фото: Суспільне Кропивницький
Голова громадської ради Кропивницького Леонід Лузан сказав, що табличка з назвою міста розташована на 150 метрів далі за поворот у товариство: "Табличка встановлена на межі Кропивницького, а це означає, що садове товариство розташоване в його межах".
Що каже перевізник?
Кінцева зупинка 283-го маршруту розташована у селі Созонівка Великосеверинівської громади Кропивницького району. Водій, який відмовився назватись, пояснив, чому з жителів садового товариства беруть 15 гривень за проїзд: "У паспорті маршруту написано 15 гривень. Навіть по місту ми маємо право брати 15. За десять – коли веземо, коли не веземо. Переважна більшість 15 гривень дають".
Керівник підприємства-перевізника Олександр Жигун погоджується з тим, що садове товариство розташоване у межах міста. Та, з його слів, офіційної зупинки там немає, що не дозволяє вирахувати вартість проїзду, а маршрут є приміським: "Ми пішли на поступки людям – їм немає як добратися до міста, ми їх возимо. Буде офіційна зупинка – будуть офіційні розрахунки вартості проїзду до цієї точки. І все – не буде жодних питань".
Чи звертались жителі товариства до управління транспорту?
Організатор приміських перевезень – обласний департамент інфраструктури, зокрема управління транспорту. Його начальник Володимир Дмитренко пояснив, що жодного звернення від кропивничан стосовно ситуації з маршрутом не отримували: "Щоб згідно графіку руху даним маршрутом зробити зупинку, потрібне відповідне погодження правоохоронних органів у частині безпеки дорожнього руху та відповідна транспортна інфраструктура, де власником автомобільної дороги – а це дорога державного значення – є служба автомобільних доріг в області. Національна поліція може погодити організацію там зупинки лише за наявності там відповідної інфраструктури, тобто наявності заїзного карману, наявності смуги для зупинки".
Зі слів Володимир Дмитренко, ініціювати організацію зупинки мають жителі товариства.