Ця прем’єра мала відбутися ще напередодні Дня театру. Однак, через суворий карантин полтавський глядач так і не побачив драматичне дітище Олексія Рибнікова. Потім дату прем’єри ще неодноразово переносили і тільки вчора публіка нарешті зустрічала омріяну виставу. Очікування були не марними: акторам влаштували овацію та довго не відпускали зі сцени. Як працювали над «Юноною» ми дізнавалися у акторів та режисера – Сергій Павлюка.
Історія створення рок – опери
«Юнона та Авось» — одна з найбільш відомих радянських рок-опер композитора Олексія Рибникова на вірші поета Андрія Вознесенського. Сюжет заснований на реальних подіях і присвячений подорожі російського державного діяча Миколи Петровича Резанова до Каліфорнії у 1806 році і його зустрічі з юною Кончітою Аргуельо, дочкою коменданта Сан-Франциско. В сюжет покладено короткочасну і трагічну любов Резанова та Кончіти. Він мав вирушати до Росії, і обіцяв дівчині повернутися. Однак, у дорозі тяжко захворів і помер. Кончіта чекала Резанова 35 років . Тільки у 1842 році англійський мандрівник Джордж Сімпсон, прибувши у Сан-Франциско, повідомив їй подробиці його загибелі. Повіривши в смерть коханого, Кончіта дала обітницю мовчання, через кілька років прийняла постриг в домініканському монастирі в Монтерреї, де провела майже два десятиліття і померла у 1857 році. У назві вистави використані імена двох вітрильників, «Юнона» та «Авось», на яких здійснювала своє плавання експедиція графа Миколи Резанова.
У ПОЛТАВСЬКОМУ ТЕАТРІ «ЮНОНА ТА АВОСЬ ВПЕРШЕ ЗАЗВУЧАЛА УКРАЇНСЬКОЮ
Всі музичні номери збережені, у виставі не має прив’язки до конкретної країни, у центрі уваги дійства – історія кохання. Загалом, «Юнону» не часто ставлять – рок опера жанр особливий.
« Ідею давно виношував директор театру Олексій Андрієнко, я спершу не погоджувався, а тоді погодився при умові, що вистава йтиме українською, і оркестр буде на сцені. Текст адаптувала молода поетеса з Херсону Іоанна Мареш-Левицька. Як на мене я щасливий, що це відбулося» — розповів режисер Сергій Павлюк
« До цієї прем’єри ми йшли дуже довго. Почали ще взимку, тому вона дуже нам дорога. Було багато сумнівів, але зрештою, все вдалося. Хоча не бракувало складнощів. Це рок опера. І не те, що б зовсім не вмів співати, але спеціальної вокальної освіти у мене немає. Я співав раніше у виставах, але так – уперше. Тут багато було інших складнощів. Були моменти, як треба було подолати» — з хвилюванням розповів виконавець головної ролі графа Резанова Богдан Чернявський.
«Задоволені результатом, бо працювали з великим натхненням. Для мене це перша така велика роль, я щиро вдячна що мені дали змогу зіграти. Дуже гарні стосунки у нас з Богданом Чернявським, нам комфортно працювалося у цій вистави, ми «спіймали» одну хвилю»розповіла виконавиця ролі Канчіти, Катерина Єгоричева
Отож, прем’єра, на яку так довго чекав глядач відбулася, і відтепер Полтавський обласний музично – дараматичний театр імені Гоголя має у репертуарі ще одну «аншлагову» виставу.
ЇЇ створили:
Музика Олексія Рибнікова
Вірші Андрія Вознесенського
Переклад на українську Іоанни Мареш-Левицької
Режисер-постановник – заслужений діяч мистецтв України Сергій Павлюк
Диригент, аранжування оркестрових номерів — Олександр Сурженко
Художник-постановник – Ірина Кліменченко
Хормейстер – Наталія Зайко
Балетмейстер – Світлана Мельник
Звукорежисер – Ігор Саблін
Художник по світлу – Лариса Йова
Постановник сценічних боїв – заслужений артист України Богдан Чернявський
Помічник режисера – Олександр Коваленко
Дійові особи та виконавці:
Граф Резанов — заслужений артист України Богдан Чернявський, Геннадій Продайко
Граф Румянцев — заслужений артист України Олег Шеремет
Кончіта — Мар’яна Мощар, Катерина Єгоричева
Іспанець — Максим Дашевський, Тарас Краюха
Читайте також про ще одну прем’єру гоголівців «Украдене щастя»