Запущено першу гілку автоматизованого водогону Запоріжжя-Марганець

Запущено першу гілку автоматизованого водогону Запоріжжя-Марганець

Фото: facebook.com/shkil.maksim Практично всю систему трубопроводів та насосних станцій сховано під землю

Водогін збудовано для забезпечення регіона водою після руйнування росіянами Каховського водосховища. Для захисту від обстрілів майже всю систему сховано під землю, повідомив Максим Шкіль, власник компанії-підрядника будівництва.

В Запорізькій та Дніпропетровській областях почала роботу перша гілка магістрального водогону, побудованого після руйнування росіянами дамби Каховської ГЕС. Про це на власній сторінці Facebook повідомив Максим Шкіль, власник групи компаній Autostrada, яка була підрядником будівництва водогону.

«Вода вже подається із Запоріжжя на насосно-фільтрувальну станцію у Марганець (перша гілка), де вона очищується та розходиться до споживачів — у Марганецьку, Мирівську, Широківську, Томаківську громади. Друга гілка забезпечуватиме водою Нікополь, Покровське та Червоногригорівку (Дніпропетровщина)», — написав він.

Протяжність водогону складає 77,9 км, проєктна потужність 150 000 куб. м води за добу.

«Важливо було забезпечити забір води саме з Дніпра, який має постійний приток живої води. Так як через постійні ворожі обстріли доступ до русла Дніпра обмежений в багатьох районах, забір води вирішено було робити із Запоріжжя», — відзначив Шкіль.

За його словами, для забезпечення електропостачання водогону також споруджені 26-кілометрові основна та резервна лінії електропостачання мереж 6 кВ та 35 кВ. В якості альтернативного (резервного) джерела живлення на кожній підстанції встановлено по 2 дизель-генератори потужністю до 1 МВт.

«Щоб убезпечити водогін від обстрілів, практично всю систему магістральних трубопроводів та насосних станцій сховано під землю. По закінченню робіт проведено ремонт доріг, якими рухалася будівельна техніка, благоустрій територій, озеленення», — додав Шкіль.

Підприємець в своєму повідомленні зауважив, що об’єкт побудували за 7 місяців, починаючи з етапу проєктування, що є рекордно коротким терміном.

«Одночасно тривало проєктування, отримання технічних умов, погоджень та дозволів і власне будівництво — проектувальники, геодезисти, будівельники працювали злагоджено та паралельно безпосередньо на об’єкті, в режимі 24/7! Це були надскладні задачі, але ми їх вирішили!», — написав власник, додавши, що фактично будівництво водогону та підготовку його до запуску Autostrada завершила ще у лютому, але з того часу чекали на визначення балансоутримувача об’єкта та забезпечення постійною напругою.

При цьому, за словами Шкіля, за умов відсутності своєчасного фінансування будівництво здійснювалося фактично за кредитні та обігові кошти компанії.

«Борг держави перед Autostrada лише за цей об’єкт — 1,5 млрд грн. Сподіваюсь, що це питання буде врегульоване найближчим часом. Дякую команді за відмінну роботу!”, — підсумував він.

Нагадаємо, через підрив росіянами Каховської ГЕС в ніч на 6 червня 2023 року мешканці Кривого Рогу, Марганця, Нікополя, Томаківки, Покровська, Мар’янського та інших прилеглих населених пунктів залишилися без води. Водогін має забезпечити водою близько півтора мільйона людей.

В березні цього року повідомлялося, що Кабінет міністрів України виділив Агентству відновлення 5,15 млрд гривень з фонду ліквідації наслідків збройної агресії на забезпечення будівництва магістральних водогонів. 

Джерело

Новости Украины | Последние новости Украины